Kossuth Lajos Altalanos Iskola
04.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
A Magyar Kézilabda Szövetség által kiírt pályázat sikeres elnyerését követően a 2014/2015-ös tanévtől 3-4, és 5-6 évfolyamokon, délutáni foglalkozások keretében, a Szövetség által kiadásra kerülő módszertani kiadvány tanmenete alapján folyik a kézilabda oktatás. A program célja, hogy a diákok megszeressék a kézilabdázást, valamint az utánpótlás nevelése, gondozása.
2014. év decemberében lehetőség nyílt a Női kézilabda Európa-bajnokság középdöntőinek megtekintésére. Így az MKSZ, az Alapítvány Mezőkeresztes Iskolájáért, valamint szülői támogatással, 2 alkalommal, 76 fős létszámmal szurkolhattunk a mérkőzéseken.
A diákok örömét, lelkesedését az alábbi képek is bizonyítják. Annak érdekében, hogy a gyerekek a gyakorlati órák mellett, még több profi mérkőzés részeseivé váljanak, így ismét éltünk a Szövetség nyújtotta lehetőséggel és részt vettünk 2015. május 10-én a Papp László Budapest Sportarénában megrendezett Final Four négyes döntőjének mérkőzésein. Bár itt sajnos nem láthattuk a magyar lányokat a pályán játszani, de a gyerekek így is remekül érezték magukat. Egy közös fotó erejéig találkozhattak többek között Nagy Lászlóval és Ambros Martinnal a Győri Audi ETO KC edzőjével. A fent említett évfolyamokon, a következő tanévben is folytatódik a szivacs-, és a hagyományos kézilabda oktatás.
2015. szeptemberi kezdéssel újabb programok kiírására is sor került. A Testnevelési Egyetem által meghirdetett projekt elsődleges célja iskolai nevelési koncepciók, helyi tantervek, pedagógiai programok fejlesztése, olyan tartalmi elemekkel, amelyek hozzájárulnak a gyermekek testi-, lelki és szellemi egészségének megőrzéséhez, javításához. A projekt keretében pedagógus továbbképzési programok kidolgozására és pedagógus továbbképzések lebonyolítására kerül sor a módszertani anyagok könnyebb elsajátíthatósága érdekében. A pilotban résztvevő intézmények referenciaintézményi minősítést kapnak, mely által bekapcsolódhatnak a különböző módszertani fejlesztések véleményezésébe, részt vehetnek a kialakítandó képzéseken. A másik program keretében pedig a tanulók szivacskézilabda bajnokságban vesznek részt.
Úgy gondolom, hogy a fent említett programokban való részvétel, mind a gyerekek, mind pedig az intézmény javára vállnak, így mindkét esetben benyújtottam a jelentkezésemet. Bízom azok pozitív elbírálásában, annak érdekében, hogy a diákok minél színvonalasabb oktatásban részesüljenek, lehetőség nyíljon egy esetleges későbbi sportkarrier sikeres megalapozására, az iskola, mint referenciaintézmény kiemelt szerepet foglalhat el a körzetben a testnevelés terén, és természetesen az egészség megőrzése sem elengedhetetlen.
Kun Bertalan
Testnevelőtanár