Menu

2020. 06.08.

Rajz és vizuális kultúra 65-66. óra

Tananyag: Egy történet főszereplőjének kiemelése képi eszközökkel. Versillusztráció.

 

Kedves Gyerekek!

A korábbi órákon különböző madárrajzokat készítettetek. Tudjátok-e mi a madarak legnagyobb „ellensége”? Kattints a linkre!

https://www.youtube.com/watch?v=3CxAEIJqvaI

A mai alkalommal egy barátságos madárijesztőt kell megrajzolnotok Tarbay Ede verse alapján.

Tarbay Ede: A madárijesztő

Rossz karó a fickó teste

                   görcsös ág a karja.                     
Veres kendő csupasz bogát
testét betakarja.

Nyűtt harisnya stoppolt, foltos
feje, kerek arca.
A kobakján zsíros ócska
csálé bojtos sapka.

Mégis mindig vidám kedvű
ha sétálni tudna,
elballagna néhanapján
a szomszédos útra.

Szóba állna, beszélgetne
kocsissal, vándorral
elvárná, hogy néhanapján
megkínálják borral.

Így is jó, lám nincsen veréb
aki erre járna.
A szélben pördül, táncol
                                                       riadt csóka, kánya.                                                        madárijesztő

Ha figyelmesek vagytok, az én madárijesztőm nem a vers alapján készült!

 

A Ti feladatotok az lesz, hogy rajzoljátok meg a versben szereplő madárijesztőt a megfelelő háttérrel (Hol szokott állni a madárijesztő?)

 

Az elkészült rajzokat a megszokott Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre juttasd el!

!Szorgalmi feladat!

Fejezzük be a madarak tanulmányozását egy játékkal!

Találj ki olyan állatokat, melynek az egyik fele madárnév, a másik fele egy másik állat neve. Egyetlen szabály van! Az utolsó és az első szótagnak meg kell egyeznie. Pl.:

kacsa+csacsi         -         kacsacsi

cinege+gepárd       -       cinegepárd

teve+veréb             -       teveréb

 

A legviccesebbet rajzold le és küld el nekem! (Ha írsz több ilyen „teremtett” állatot és egyet szépen le is rajzolsz, egy ötös lesz a jutalmad!)

biztató1 Jó alkotást! Ági néni

Go to top