2020. 06.08.
Rajz és vizuális kultúra 65-66. óra
Tananyag: Egy történet főszereplőjének kiemelése képi eszközökkel. Versillusztráció.
Kedves Gyerekek!
A korábbi órákon különböző madárrajzokat készítettetek. Tudjátok-e mi a madarak legnagyobb „ellensége”? Kattints a linkre!
https://www.youtube.com/watch?v=3CxAEIJqvaI
A mai alkalommal egy barátságos madárijesztőt kell megrajzolnotok Tarbay Ede verse alapján.
Tarbay Ede: A madárijesztő
Rossz karó a fickó teste
görcsös ág a karja.
Veres kendő csupasz bogát
testét betakarja.
Nyűtt harisnya stoppolt, foltos
feje, kerek arca.
A kobakján zsíros ócska
csálé bojtos sapka.
Mégis mindig vidám kedvű
ha sétálni tudna,
elballagna néhanapján
a szomszédos útra.
Szóba állna, beszélgetne
kocsissal, vándorral
elvárná, hogy néhanapján
megkínálják borral.
Így is jó, lám nincsen veréb
aki erre járna.
A szélben pördül, táncol
riadt csóka, kánya.
Ha figyelmesek vagytok, az én madárijesztőm nem a vers alapján készült!
A Ti feladatotok az lesz, hogy rajzoljátok meg a versben szereplő madárijesztőt a megfelelő háttérrel (Hol szokott állni a madárijesztő?)
Az elkészült rajzokat a megszokott Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre juttasd el!
!Szorgalmi feladat!
Fejezzük be a madarak tanulmányozását egy játékkal!
Találj ki olyan állatokat, melynek az egyik fele madárnév, a másik fele egy másik állat neve. Egyetlen szabály van! Az utolsó és az első szótagnak meg kell egyeznie. Pl.:
kacsa+csacsi - kacsacsi
cinege+gepárd - cinegepárd
teve+veréb - teveréb
A legviccesebbet rajzold le és küld el nekem! (Ha írsz több ilyen „teremtett” állatot és egyet szépen le is rajzolsz, egy ötös lesz a jutalmad!)
Jó alkotást! Ági néni